Na úvodní stránku

Kohoutov

Na co jsem se ptal a co jsem se dozvěděl

Na úvodní stránku

 

Úvodní stránka

Kohoutovské listí

Obecní úřad

Firmy a služby

Stalo se

Procházka obcí (Fotogalerie)

Lidová řemesla

Společenský život

 

Moje oblíbené stránky

http://pensionkohoutov.webnode.cz/

"Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co nad to, je od zlého" (Evangelium podle Matouše, kap. 5, verš 37)

Zúčastnil jsem se, jako mnoho dalších sousedů, schůze zastupitelstva dne 3. 4. 2025, abych se pozeptal na pár věcí, které mi vrtaly hlavou. Starosta Pavel Horáček se bohužel účastnil konference o sociálních věcech a nebyl přítomen. Škoda.


1. na minulé schůzi zastupitelstva dne 6. 3. 2025 informoval starosta (bod 7 programu), že od dodavatele elektřiny přišla faktura - nedoplatek za ordinaci ve výši okolo 40.000,- Kč., že bude vedení obce nastalou situaci řešit s uživatelem ing. Ladislavem Gregou a občany bude o výsledku jednání informovat. Jsem přesvědčen, že toto starostovo vyjádření bylo nešťastné a zavádějící, protože nájemcem ordinace nebyl ing. Grega, ale MUDr. Koumarová a faktury za elektřinu jsou, pokud vím, obvykle obcí dodavateli zaplaceny a částka je pak vyúčtována nájemci. Vztah mezi nájemcem, tj. MUDr. Koumarovou a podnájemníkem, tj. ing. Gregou, je povýtce jejich soukromá věc a zastupitelstva ani nikoho jiného se netýká. Jedinou věcí, kterou by se snad mohlo zastupitelstvo zabývat, je, zda nájemce neporušil nájemní smlouvu, když nechal ordinaci v rozporu s původním účelem užívat jako byt třetí osobou
Otázka: jak tedy vedení obce situaci s účtem za elektřinu a nájemcem - MUDr. Koumarovou - vyřešilo? Nebo - pokud MUDr. Koumarová přeúčtovanou částku jako obvykle řádně zaplatila, proč vůbec byl tento bod zařazen do programu schůze zastupitelstva, když zde nebylo za daných okolností minule ani nyní co projednávat, pokud tedy nebylo účelem očernit odvolaného starostu jako squattera a neplatiče, čemuž ovšem odmítám věřit
Odpověď: reakce nejen od místostarosty ale i od přítomných občanů byla emotivní a bouřlivá, bohužel nikdo neodpověděl na to, na co jsem se skutečně ptal: proč byl tento obvyklý a opakující se případ vůbec probírán na zastupitelstvu


2. na minulé schůzi zastupitelstva dne 6. 3. 2025 měl být podle zveřejněného programu schvalován ÚP. Až na schůzi ale starosta oznámil, že ÚP projednáván nebude, protože mimo jiné - cituji "ÚP se stejně musí předělat, protože není podle zákona". Ve zveřejněném zápisu ze schůze je však jako důvod neschvalování ÚP uvedena pouze rezignace tří členů zastupitelstva. Přesné znění starostova prohlášení je ovšem k dispozici na zvukovém záznamu ze schůze. Kromě toho všichni občané přítomní na schůzi kde byl odvolán starosta si dobře pamatují, že odvolaný starosta ing. Grega naléhavě navrhoval doplnit schválení ÚP jako první bod do programu schůze a že to byla zastupitelka Lenka Valášková a ne "tři zrádci", kdo přesvědčil zastupitelstvo, aby nebyl bod schválení ÚP do programu zařazen.
Otázka: je-li pravda, že ÚP nesplňuje požadavky zákona, jaké kroky podniklo vedení obce vůči zhotoviteli/dodavateli vadného ÚP?
Odpověď: vyjádření starosty nebylo přesné, měl na mysli to, že se i po svém schválení ÚP obvykle brzo aktualizuje. To ví ovšem každý, kdo o tuto problematiku jen zavadil


3. ve zveřejněném zápisu ze schůze zastupitelstva dne 6. 3. 2025 jsou v některých případech začerněna jména diskutujících občanů, v jiných případech ta stejná jména začerněna nejsou.
Otázka: jaká jsou pravidla pro anonymizaci osobních údajů ve veřejně přístupných dokumentech ze schůzí zastupitelstva a zda je pořizovatel zápisu dodržuje?
Odpověď: naše chyba, bylo to přehlédnutí


4. Mezi občany se šíří různé "zaručené" zprávy o tom, že odvolaný starosta pro sebe "odklonil" statisícové částky z obecních peněz nebo že je posílal z obecních účtů na účty rodinných příslušníků. Podle mého názoru by si takového počínání, pokud by dělali zodpovědně svoji práci, museli všimnout jak místostarosta tak účetní obce a zasáhli by, pokud by se toho ovšem sami neúčastnili. Nelze to ale v žádném případě utajit před nezávislým auditem, kterým hospodaření obce ze zákona prochází nejméně jednou za rok.
Otázky: může vedení obce tato kolující obvinění potvrdit? Kdy proběhl poslední audit hospodaření obce a s jakým výsledkem?
Odpověď: nemůže. Poslední audit byl skončen v únoru s výsledkem "bez závad"


5. Mezi občany kolují různé "zaručené" zprávy o tom, že odvolaný starosta "pod rukou" prodával obecní pozemky. Pokud je mi známo, probíhá na konci každého roku zákonem vyžadovaná inventura obecního majetku a to včetně nemovitostí a pozemků. Inventurní komise se skládá ze starosty, místostarosty a účetní obce a komise předkládá výsledek inventury zastupitelstvu obce. Za roky, které jsem byl ve zastupitelstvu, se nikdy nevyskytly takové závady, že by chyběl jakýkoliv nemovitý majetek obce.
Otázka: nynější starosta, místostarosta i účetní byli po léta členy inventurních komisí, mohou se tedy zasvěceně vyjádřit. Je vůbec možné, aby starosta bez vědomí místostarosty a účetní tajně prodal nějaké obecní pozemky?
Odpověď: nevím, možná to možné je, nevím. V inventuře majetku obce nic nechybí


6. mezi občany se povídá, že vedení obce má v úmyslu dát výpověď z obecního bytu paní Petře Zemanové, samoživitelce se dvěma dětmi a vážně postižené po těžké autonehodě, aby se byt uvolnil pro účetní obce, která měla o byt zájem již dříve.
Otázka: uvažuje vedení obce o tom dát Petře Zemanové z obecního bytu výpověď a pokud ano, z jakého důvodu?
Odpověď: ne. Konečně jasná a jednoznačná odpověď. Petra si jistě oddechne.

Jan Bucek